Kjøpshjelp/salgsbetingelser

Når du har kjøpt en vare hos Gulvdeal AS ( org.nummer 895 221 902 MVA) har du de samme rettigheter som om du hadde kjøpt varene i en hvilken som helst annen butikk.
Men du har tillegg en angrefrist på 14 dager fra du mottar varene. Angrefristen gjelder ikke for tilvirkede varer som gulvbelegg,
vegg-vegg tepper og løpere i metervis. Varene som skal returneres må også være pakket inn i orginalemballasje usplittet med samme mengde som du mottok.
Ved retur av varer blir det også trukket 25% i retur/håndteringsgebyr.
Fraktomkostninger vedrørende ditt kjøp må du fullt og helt dekke selv om du benytter angrefristen.

Vareprøver

Vi sender ut vareprøver til kostpris. Porto kr.59 + kr. 25,- for selve vareprøven. Vi sender større vareprøver enn en del andre.. På parkett 29cm lengde x hele bredden. På laminatgulv ca 25cm. På gulvbelegg ca 20x25cm. Du kan bestille så mange vareprøver du vil.

Reklamasjon

Når du oppdager en feil eller mangel på gulvproduktet må dette meldes snarest. Du vil motta et elektronisk skjema med spørsmål som må besvares. I de fleste tilfeller må det også lastes opp bilder og video for at produsent skal kunne få et godt grunnlag når klagen blir vurdert. Vårt serviceteam hjelper deg gjerne på mail/telefon/chat for at dokumentasjonen skal bli av høyeste kvalitet. Det er svært viktig at du leser monterings anvisning og bruksanvisning på aktuelt gulvprodukt før montering. Dette ligger i toppen av hver pakke.  Om det allikevel ikke følger med bruksanvisning bør du kontakte oss, så sender vi den til deg på mail. Om du velger et ekte tremateriale som f.eks parkett til gulv, er det ekstra viktig at brukerveiledningen følges. Tre -uansett slag –  påvirkes av miljø og vil til enhver tid tilpasse seg det aktuelle klimaet. Reparasjoner og skader som er forårsaket av feil bruk eller avvik ift brukerveiledning vil ikke erstattes og må fullt og helt dekkes av kjøper.

Skade under transport

Du må alltid kontrollere mottatte varer før du skriver under fraktbrevet !
Når fraktbrevet er underskrevet samtykker du i at varen er full og hel.
Det ytes ingen erstatning om ikke fraktbrevet er merket med «skade».
Dette er eneste måte vi får erstatning fra fraktselskapet. Det ytes ingen økonomisk kompensasjon på fraktpris som følge av senere levering med erstattet/ny vare. Her kan du evt. bruke angreretten og kreve kjøpet for hevet.

Transport hjem

Vi leier eksterntransport på alle våre leveranser. Hvilket selskap vi benytter er avhengig av leveringsadresse. Ved hjemlevering er det viktig at mottaker er på plassen for å ta i mot varene. Transportørene kommer  med store lastebiler, og det forutsettes at leveringsadressen har solid tilkomst for avlessing. I mange tilfeller kan det avtales dag for hjemlevering. Vi anbefaler at mottaker av varen kontakter Gulvdeal noen dager/dag i forveien for å få tilgang til transportID, slik at mottaker kan avtale ca. tidspunkt for leveringen med aktuell transportør. Om leveransen skulle være forsinket eller av andre uforutsette  forhold utebli aktuell dag, ytes ingen økonimisk kompensasjon i form av redusert fraktpris. Grunnen til dette er at våre innleide transportselskaper ikke stiller med leveringsgaranti til oss. Om du som mottaker ikke kan akseptere disse forholdene, må du velge frakt levert til nærmeste terminal, slik at du kan tilpasse hentingen der selv.

Enkel og trygghandel

Trygghet og leveringsevne er viktige grunnverdier for oss.
Du skal føle deg trygg på at priser, levering og betalingssikkerheter er de beste.
Vi bruker kraftige og velprøvde krypteringsmetoder for å forsikre oss om at nettopp din ordre går smertefritt.
Ingen kan tyde informasjonen du legger inn, hverken kredittkortnummer eller personalia, når bestillingen sendes.
Vi kan levere raskt og effektivt rett fra våres lager hjem til deg.
Både næringslivet og privatpersoner er velkommen til norges beste gulvdeal!.
Vi sender også faktura på mail om det er ønskelig. Da må beløpet være registrert på vår konto før varene sendes fra oss.
Vi sender aldri ut varer før varen er betalt, slik unngår vi tapte fordringer og kan holde prisene enda lavere.

Kontroller mottatt vare

Når du mottar varen ved hjemlevering eller henter på terminal skal det kontrolleres at mottatt mengde samsvarer med bestilt mengde før du skriver under fraktbrevet ved uthenting. Ved underskrift på fraktbrevet samtykker du også at mengden er som bestilt. Dette gjelder bare for varer som lett kan kontrolleres under mottak som parkett og laminat. Om du mener dette skulle avvike, tar du kontakt med oss omgående og dokumenterer med bilder. Det må også noteres på fraktbrevet at mottatt mengde avviker fra bestilt mengde.

Priser

Alle prisene er i norske kroner inkl.mva. Kategoriene Parkett, laminat, vegg-vegg tepper og gulvbelegg er oppgitt i kvadratmeterpris. Katergoriene salongtepper og tilbehør er oppgitt i enhetspris. Kategorien teppeløper er oppgitt i meterpris.

Frakt

Alle våre gulvpriser er eks. frakt. Frakten finner du enkelt ved å taste inn postnummer etter at du har beregnet mengde i fraktkalkulatoren. Frakten blir beregnet ut i fra postnummer med levering på enten hjemmeadresse, kjøpers jobb/firmaadresse merket med kjøpers navn eller på terminal.

For levering på din privatadresse, tar Schenker et tillegg som står under hvert enkelt produkt i pris/mengde/frakt kalkulatoren. Når du kjøper produktet «huker» du enkelt av for om gulvet skal leveres på din privatadresse eller firmaadresse/evt. terminal. Frakten justeres automatisk.

Transportlevering

Vår transportør leverer på gateplan. Det betyr at kunder selv må sørge for å ta varen videre derfra.

Collector Faktura

I samarbeid med Collector Bank AB, tilbyr vi faktura og delbetaling. Når du velger Collector som betalingsmåte får du hjem dine varer før du betaler. Du kan siden velge å betale hele beløpet med en gang eller dele opp betalingen i mindre deler. Fakturen forfaller i slutten av måneden etter, du har altså opp til 60 dager på deg å betale fakturaen.

Du kan kun bestille til din folkeregistrerte adresse når du velger faktura eller delbetaling og du må være minst 18 år gammel når du bestiller. Når du har fått fakturen kan du velge å delbetale opp til 36 måneder ved å betale minstebeløp som er angitt på fakturaen. Ved delbetaling tilkommer en rente på 22 prosent per år.

Ved et kredittkjøp tas det på deg som kunde en kredittopplysning. Ved forsinket eller uteblitt betaling debiteres en avgift samt forsinkelsesrente. For å se fullstendige vilkår for Collector Faktura/Delbetale se linkene nedenfor:

Alminnelige vilkår faktura og kontokreditt

Standardiserte europeiske opplysninger om forbrukerkreditt

Tilbakebetaling

Om du har betalt din faktura, men angrer ditt kjøp vil du få et til gode beløp hos Collector. For å kunne betale tilbake dette til deg behøver vi din kontaktinformasjon og informasjon om hvilket kontonummer tilbakebetalingen skal gjøres til, denne informasjonen spares ikke i forbindelse med din betaling. Opplysningene sendes på epost til: contactcenter@collector.no eller ring 22 41 14 55. Du kan også besøke oss på www.collector.se.

Collector Konto

I samarbeid med Collector Bank AB tilbyr vi delbetaling via faktura. Når du velger å betale med faktura får du hjem dine varer før du betaler. Alle kjøp som er gjort samme måned samles på en faktura. Denne sendes påfølgende måned per post til din folkeregistrerte adresse. Betalingen kan du velge å dele opp på 36 måneder. Fakturaavgift på 39 kroner tilkommer.

Om du velger delbetaling kan du kun bestille varer til den adressen hvor du er folkeregistrert og du må ha fylt 18 år.

Vil du delbetale fakturaen betaler du som minst minimumsbeløpet som står oppgitt på denne. Rente på 22 prosent per år tilkommer. Delbetalingsbeløpet er alltid 1/36 av totalbeløpet pluss rente og avgifter, og alltid minst 50 kr. Om du vil betale inn hele det utestående beløpet betaler du inn totalbeløpet som står oppgitt på fakturaen.

En enklere kredittsjekk vil bli gjort og i visse tilfeller innebærer dette en kredittopplysning. Ved for sen eller manglende innbetaling påløper purregebyr samt forsinkelsesrente. For å se fullstendige vilkår for Collectors delbetaling med faktura se linkene nedenfor:

Alminnelige vilkår faktura og kontokreditt

Standardiserte europeiske opplysninger om forbrukerkreditt

Tilbakebetaling

Om du har betalt din faktura, men angrer ditt kjøp vil du få et til gode beløp hos Collector. For å kunne betale tilbake dette til deg behøver vi din kontaktinformasjon og informasjon om hvilket kontonummer tilbakebetalingen skal gjøres til, denne informasjonen spares ikke i forbindelse med din betaling. Opplysningene sendes på epost til: contactcenter@collector.no eller ring 22 41 14 55. Du kan også besøke oss på www.collector.se.

Collectors avbetalingskampanjer

I samarbeid med Collector Bank AB tilbyr vi faktura med spesielle avbetalingskampanjer. Når du velger denne betalingsmåten vil Collector sende faktura til deg med forfallsdato i slutten av måneden. Alle ekstra omkostninger fremgår i kassen når du velger avbetalingskampanjen. For å følge nedbetalingsplanen må du betale beløpet som fremkommer på din faktura. Det foretas i visse tilfeller en enkel kredittsjekk. Ved for sen betaling eller uteblivende betaling debiteres et purregebyr og forsinkelsesrente.

For fullstendige vilkår for Collectors avbetalingskampanje med faktura følg linkene nedenfor:

Alminnelige vilkår faktura og kontokreditt

Standardiserte europeiske opplysninger om forbrukerkreditt

Angrerett

Hos Gulvdeal AS har du 14 dagers bytte-, retur- og angrerett. For å benytte deg av bytte-, retur- og angreretten er det viktig at du gir beskjed til oss innen 14 dager fra da du mottok varen. Om fristen er utgått vil varen(e) returneres til kunde med samme frakt som ble betalt ved ordninært kjøp.

Returfrakt betales av kunden. Merk at angreretten gjelder kun for forbruker og ikke bedriftskunder.

Varen må leveres tilbake i original usplittet emballasje.